FAQ

DeVerfexpert wordt gerund door mezelf: Carlos De Weggheleire. Ik ben al lang actief in de verfsector en beheer zowel DeVerfexpert als Netwerken.Vlaanderen. Ik ben zelf een ervaren schilder en geef met veel plezier advies aan mijn klanten. Naast theoretische kennis van verf te hebben, kan ik ook de praktische kneepjes van het vak. 

U mag dus zeker zijn dat al uw vragen eerlijk en correct zullen worden beantwoord! 

Geen zoekresultaten gevonden.

Wat kan ik doen als ik een klacht heb?


We hopen altijd dat het niet gebeurt, maar in bepaalde situaties kan je toch wel eens een klacht hebben. Mocht dat zo zijn, dan vinden we het altijd fijn dat je eerst contact opneemt met ons. We proberen heel graag om dan samen met jou de beste uitkomst te zoeken.

Geraak je er met ons toch niet helemaal uit? Dan kan je je (in België) nog verder wenden tot de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie of SafeShops.be

 

Je kan de volledige informatie over onze klachtenregeling nalezen in onze Algemene Voorwaarden.


Kan ik persoonlijk advies krijgen over producten, kleuren, technische zaken, etc.?

Natuuuuuuurlijk! :)

Je kan dat advies vragen op verschillende manieren:

- stuur een mailtje naar inf@deverfexpert.be

- vul het contactformulier in op onze website

Onze experts helpen je graag verder


Hoe lang moet ik wachten om mijn nieuwbouw te schilderen?

Alles moet zeker goed uitgedroogd zijn voordat je gaat schilderen. Pleisterwerk is na een viertal maanden meestal genoeg uitgedroogd, maar over het algemeen wordt aangeraden het eerste jaar niet te schilderen. 

 

Wil je zeker weten of alles droog genoeg is? Dan kan je deze test doen:

"Als je een stukje plastic tegen de muur kleeft, de randen goed afplakt, kan je zien of er nog vocht in de muren zit. Indien er na een tijdje condens tegen het stukje plastic slaat, zijn de muren nog vochtig."

Waar vind ik de juiste kleurcode?

Weet je wel welke kleur je ongeveer wil?

Ook dan kan je via een kleurenwaaier de exacte kleur uitzoeken, met bijhorende kleurcode.

Er zijn verder ook een aantal online kleurentools waar je eens kan gaan kijken. Klik daarvoor door op een van de onderstaande kleursystemen:

Let op: beeldschermkleuren kunnen we jammer genoeg niet voor je maken. 

Heb je een kleurnaam maar geen kleurcode?

Die kan je zeker en vast ook gebruiken om te bestellen. Bij twijfel over de correcte kleur zullen we jou contacteren.


Hoe kan ik exact dezelfde kleur vinden als de kleur waarmee ik eerder al schilderde?

Regelmatig krijgen we de vraag of we aan de hand van een foto kunnen zien in welke kleur iets geschilderd is. Hoe graag we dat ook zouden willen, helaas kunnen we dat niet zien.

Jouw foto wordt op ons beeldscherm hoogstwaarschijnlijk anders weergegeven dan in realiteit en een foto die bij zonnig weer genomen is, toont vaak ook alweer een andere kleur dan een foto genomen bij schemerlicht of bij regenweer.

Als jij dan wil gaan schilderen met exact dezelfde kleur, is de kans té groot dat je niet exact dezelfde kleur zal krijgen. En dat willen we natuurlijk niet! 

Maar... hoe vind je dan de exacte kleur?

1. Kijk of je de verfpot nog hebt staan

Zoek eens naar de verfpot waarmee je vorige keer geschilderd hebt. Bij opgekleurde verf vind je daar normaal gezien ergens een stickertje op waarop de kleurcode vermeld staat. Die kleurcode kan je dan invullen bij het bestellen. 

2. Koop of huur een kleurenwaaier

Een derde mogelijkheid is neem een kijkje op https://www.trimetal.be/nl/kleur/filters/c_7933, https://www.sikkens.be/nl/kleur/filters/c_7929https://www.mathyspaints.eu/files-mathys/Product_van_de_maand_MM/2022_03_Nature_trends/TREND22.pdf


Welke kleuren kunnen we voor je maken en welke niet?

Welke kleuren kunnen we voor je maken en welke niet?

De meest gebruikte kleurcoderingssystemen bij ons zijn:

  • NCS, vb. kleurcode S 1060-R30B
  • RAL (Classic), vb. kleurcode RAL 9005
  • Sigma, vb. kleurcode PPG1182-7
  • Sikkens, vb. kleurcode Z9.32.39
  • Trimetal, vb. kleurcode A1.25.58

Heb je een kleur bij een bepaald verfmerk gevonden, maar wil je diezelfde kleur van een ander merk verf? Je wilt bijvoorbeeld Sikkens Rubbol BL Rezisto bestellen, maar de kleur PPG1182-7 van Sigma is dé perfecte kleur voor jou en het MOET gewoon die kleur zijn... Geen probleem!

We kunnen bijna elke kleur in bijna elk merk verf maken. Maar...

...wat we helaas niet voor je kunnen maken, zijn beeldschermkleuren:

  • Hexadecimale kleuren, vb. #B03574
  • RGB-kleuren, vb. RGB 225, 62, 150
  • Pantone of PMS-kleuren, vb. PANTONE 219 C

Ook parelmoer kleuren (vb. RAL 6035), metallic kleuren (vb. RAL 9006) en fluo kleuren (vb. RAL 2005) liggen spijtig genoeg niet binnen onze mogelijkheden.

 

Heb je een kleurcode uit een nog ander kleurcoderingssysteem dan degene die we hier vermeld hebben, of twijfel je of we jouw kleur en gekozen verfmerk wel kunnen combineren? Vraag het even na info@deverfexpert.be, dan weten wij het je meteen te zeggen.

Omgekeerd, mocht je toch iets bestellen dat we niet kunnen maken, dan nemen wij contact met je op.


Ik bestelde 'zuiver wit' en kreeg gebroken wit. Hoe komt dat?

Als je 'zuiver wit' of RAL 9010 bestelde, dan krijg je een ietwat gebroken wit toegestuurd. Dat is echter geen foutje. De benaming 'zuiver wit' is een beetje verwarrend, want deze populaire witvariant is niet 100% alleen maar wit. Er zit ook een heel klein beetje pigment in, waardoor de wittint iets warmer oogt. Om die reden bestel je verf in RAL 9010 bij ons ook als 'kleur', in tegenstelling tot de witte variant, die we apart verkopen en die wel volledig wit is, zonder pigmenten. Wil je dus écht spierwitte verf bestellen? Zoek dan naar de variant met "wit" in de titel!


                                                                         

Hoe bestel ik de juiste kleur?


Wil je (standaard) wit of kleur?

De meeste van onze verven bestaan in twee varianten: wit en kleur. Om de kleur van je wens te bestellen kies je uiteraard voor de kleurvariant. Dat geldt ook als je bijvoorbeeld Zuiver wit Ral 9010 wil bestellen. Wit wil zeggen: 'zonder enig pigment erin'. 

 

Gekleurde verf bestellen doe je zo

Jouw verf laten opkleuren in je favoriete tintje is eenvoudig. Je gaat naar de productpagina van de verf die je wil bestellen en vult daar de kleurcode in, in het veld ‘kleurcode’.

Om er zeker van te zijn dat je de juiste kleur krijgt, raden we je wel aan om zo volledig mogelijk te zijn. Vermeld bijvoorbeeld "RAL 9005" in plaats van "9005", of "Flexa 1050" in plaats van "1050". Vind je het gemakkelijker om de kleurnaam te vermelden, dan kan dat zeker ook. Probeer daarbij gewoon ook zo volledig mogelijk te zijn.

Twijfelen we toch over de correcte kleur, dan zullen we jou contacteren.

 


 

Is het toch niet helemaal duidelijk? Neem contact met ons op info@deverfexpert.be en dan wij helpen je graag verder!


Hoeveel verf heb ik nodig?


Voor muurverf reken je op een rendement van 8 à 10 m² per liter verf per laag.

Voor lakverven reken je op een rendement van 12 à 15 m² per liter verf per laag.

Het exacte rendement van elke verf, vind je in de technische fiche van het product. En die technische fiche, die vind je dan weer op onze productpagina's.

Kom je er toch nog niet helemaal uit, of heb je nog twijfels of vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!


Verkopen jullie de 'echte' kwaliteitsverf van de merken?


Het antwoord hierop is eenduidig: ja, wij verkopen helemaal dezelfde verf zoals je die in de verfwinkel vindt. Wij kunnen onze kwaliteitsverven aan scherpe prijzen aanbieden door onze gunstige onderhandelingsvoorwaarden. 

Dus: onze Sigma, Sikkens, Trimetal, Levis, Xyladecor enz. zijn exact dezelfde producten in exact dezelfde verpakkingen. Wij gaan voor niets minder dan topkwaliteit!

Ik heb mijn order retour gestuurd. Hoe verloopt de terugbetaling?

Heb je je bestelling geretourneerd en heb je recht op een volledige of gedeeltelijke terugbetaling, dan brengen we dat uiteraard zo snel mogelijk voor je in orde. Concreet mag je de terugbetaling ongeveer tegemoet zien binnen de 30 kalenderdagen ten laatste. Indien je betaalde via overschrijving, dan maken wij het bedrag weer over naar de rekening waarvan wij het ontvangen hebben. Indien je via een andere betaalmethode betaalde, dan verloopt de terugbetaling via onze betaalprovider. In dat geval zal je de terugbetaling ontvangen op de rekening waaraan je betaalmethode gekoppeld is of was.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?


Foutje van ons?

Stuur je je bestelling terug omdat wij de verkeerde kleur, inhoud, etc. naar je hadden opgestuurd? Dan betaal jij uiteraard geen retourkosten! Wanneer je contact opneemt met ons, bezorgen wij jou een retouretiket. 

Ongelukje tijdens het transport?

Stuur je je bestelling terug omdat die tijdens het transport zodanig beschadigd is dat je er niets meer mee kunt doen? Ook dan hoef jij de retourkosten niet op jou te nemen. Wij bezorgen je dan een retouretiket en regelen het langs onze kant verder met de bezorgdienst. 

Is de verpakking een klein beetje beschadigd, maar kan je je bestelling nog perfect gebruiken? Dan hoef je ons niet te contacteren. Is er iets meer beschadiging, maar niet zodanig veel dat je het echt zou willen terugsturen? Contacteer ons dan, zodat we kunnen kijken of we nog iets voor je kunnen doen. 

Te veel besteld of je bedacht?

Stuur je je bestelling terug om gelijk welke andere reden, buiten ons of de bezorgdienst om? Dan begrijp je wellicht wel dat we jou willen vragen om de retourkosten op jou te nemen. In dat geval zorg jij dus zelf voor de retourzending.


Hoe stuur ik mijn bestelling retour?


Ben je niet tevreden of heb je te veel besteld?

Natuurlijk hopen we dat je tevreden bent, maar er kan natuurlijk altijd wel iets mis gegaan zijn, waardoor je je bestelling wil retourneren. Of, misschien was je héél enthousiast en bestelde je te veel (niet-opgekleurde) verf... Dat kan gebeuren! Je kan bepaalde artikelen retourneren binnen de termijn van het herroepingsrecht. 

Wanneer je iets wil retourneren, vragen we je om altijd eerst een retouraanvraag in te dienen via info@deverfexpert.be 

Afhankelijk van de reden waarom je je bestelling retour stuurt, zullen wij jou ofwel een retouretiket bezorgen, ofwel vragen om de bestelling zelf retour te zenden naar ons. 


Foutje van ons?

Stuur je je bestelling terug omdat wij de verkeerde kleur, inhoud, etc. naar je hadden opgestuurd? Dan betaal jij uiteraard geen retourkosten! Wanneer je contact opneemt met ons, bezorgen wij jou een retouretiket. 

Ongelukje tijdens het transport?

Stuur je je bestelling terug omdat die tijdens het transport zodanig beschadigd is dat je er niets meer mee kunt doen? Ook dan hoef jij de retourkosten niet op jou te nemen. Wij bezorgen je dan een retouretiket en regelen het langs onze kant verder met de bezorgdienst. 

Is de verpakking een klein beetje beschadigd, maar kan je je bestelling nog perfect gebruiken? Dan hoef je ons niet te contacteren. Is er iets meer beschadiging, maar niet zodanig veel dat je het echt zou willen terugsturen? Contacteer ons dan, zodat we kunnen kijken of we nog iets voor je kunnen doen. 

Te veel besteld of je bedacht?

Stuur je je bestelling terug om gelijk welke andere reden, buiten ons of de bezorgdienst om? Dan begrijp je wellicht wel dat we jou willen vragen om de retourkosten op jou te nemen. In dat geval zorg jij dus zelf voor de retourzending.


 

Je retourzending klaarmaken doe je zo:

Het is superbelangrijk dat je je retourzending heel goed inpakt, aangezien het (in de meeste gevallen) over potten verf gaat. De pakjesbezorgers vinden het namelijk meestal leuker wanneer ze niet onder de verf komt te zitten ;) Daarnaast, kunnen wij een eventuele terug betaling ook pas uitvoeren wanneer we jouw bestelling in de originele staat terug bij ons ontvangen hebben. Ook daarom zorg je dus best voor een goede, stevige verpakking voor je retourzending. Het meest ideale is dat je onze verpakking hergebruikt. Heb je die niet meer, let dan zeker op het volgende:

  • Heb je de verf geopend? Kleef de randen van het blik of de emmer dan goed toe met verpakkingstape of ducttape.
  • Zorg voor voldoende opvulling in de doos, zodat je product(en) niet kan/kunnen verschuiven tijdens het transport. Bolletjes krantenpapier kan je daar bijvoorbeeld goed voor gebruiken.
  • Gebruik een stevige doos, die het gewicht van de verf goed kan dragen. Zorg er ook voor dat je de doos héél goed dicht kleeft. 

Vergeet ook niet om een briefje met je naam en ordernummer in de doos te stoppen, zodat we bij ontvangst weten over welke retourzending het gaat. Nog handiger is het als je de mailcommunicatie tussen ons en jou over de retourzending afdrukt en bijvoegt. 

 

Indien je zelf voor de retourzending zorgt, kan je je pakket(ten) als volgt adres:

DeVerfexpert

Muizestraatje 1

9290 Berlare

Belgie



Wat kan of mag ik retourneren?

Herroepingsrecht bij levering van producten

In onze Algemene Voorwaarden vind je het volgende:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien werkdagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
  2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Wat wil dat nu zeggen in "gewone" taal? Wel, als je bij ons bestelt, heb je vanaf dat de verf bij jou is toegekomen altijd nog ruim twee weken om je te bedenken en eventueel je bestelling naar ons terug te zenden. Natuurlijk zijn er wel een paar voorwaarden, bijvoorbeeld dat je de bestelling terugstuurt zoals je hem van ons hebt gekregen voor zo ver dat mogelijk is. Je mag de verfpot wel openen om te kijken of je hem misschien toch nog kan gebruiken, maar je mag er niet eerst de helft van je muur mee schilderen. Daarnaast zijn er nog enkele dingen die je niet kan terugsturen. Daarover lees je meer in de volgende paragraaf.

Uitsluiting herroepingsrecht

Daarover lees je het volgende in onze Algemene Voorwaarden:

  1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; verf opgekleurd volgens de wensen van de consument (inclusief wittinten die niet het standaard wit van de fabrikant zijn); tapijt en tapijttegels zijn steeds op bestelling en worden op maat van de klant afgesneden en worden dusdanig niet teruggenomen
    2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    4. die snel kunnen bederven of verouderen;
    5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    6. voor losse kranten en tijdschriften;
    7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    2. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    3. betreffende weddenschappen en loterijen.

Opnieuw even vrij vertaald, aan de hand van enkele voorbeelden: als je verf bestelt in kleur, zelfs in witte tinten zoals RAL 9010 of RAL 9016, dan kleuren wij speciaal voor jou heel specifiek een bepaald artikel op in een specifieke kleur. Die verf kan je niet meer terugsturen naar ons, omdat de kans heel klein is dat we iemand anders nét die kleur in nét dat type verf wil bestellen. Als je bijvoorbeeld een artikel dat niet in onze webshop staat, dan is het ook niet meer mogelijk om het nog terug te sturen, aangezien we dat enkel en alleen voor jou besteld hadden. Ook als je de verfpot hebt laten vallen, en hij ernstig beschadigd is, is het niet de bedoeling dat je hem nog terugstuurt naar ons, dat begrijp je vast ook wel. 

 

Twijfel je of je iets al dan niet kan retourneren? Neem dan gerust contact met ons op.

Er is een verkeerd artikel geleverd, wat moet ik nu doen?

Hoe graag we ook zouden willen van niet; soms maken ook wij wel eens een foutje. 

Het kan wel eens gebeuren dat je de verkeerde kleur ontvangt (RAL 9001 in plaats van 9010 bijvoorbeeld), een verkeerde verpakking krijgt (2,5 liter in plaats van 5 liter bijvoorbeeld) of gewoon een volledig verkeerd artikel (Rubbol Primer in plaats van Rubbol BL Primer bijvoorbeeld). Niet leuk voor jou, maar evenmin leuk voor ons!

Neem contact met ons op

Laat ons zo snel mogelijk weten wat er fout gegaan is met jouw bestelling, via mail of via telefoon, zodat we dit kunnen rechtzetten voor je. We zullen je in dat geval waarschijnlijk voorstellen om alsnog het juiste product toegestuurd te krijgen, ofwel een terugbetaling regelen, afhankelijk van welke misser we gemaakt hebben en wat jouw eigen wensen daarin zijn. 


Er is een beschadigd artikel geleverd, wat moet ik nu doen?


Wij hopen natuurlijk dat zoiets nooit gebeurt, maar jammer genoeg kan het echter wel eens voorkomen dat een product tijdens het transport beschadigd geraakt is.

Het eerste wat je moet doen is ons op de hoogte brengen via mail, liefst binnen drie dagen na de levering. Dat doe je best via info@deverfexpert.be. Het volgende hebben we van je nodig:

  • Een duidelijke foto van het verzendetiket 
  • Een duidelijke foto van het beschadigde pakket of product
  • Het ordernummer 

Met die info kunnen wij enerzijds contact opnemen met onze bezorger, en anderzijds voor jou een geschikte oplossing zoeken, bijvoorbeeld de verf opnieuw opsturen, een (deel van) het bedrag terugbetalen, etc. Wat we voorstellen, is afhankelijk van de schade, maar we houden ook rekening met jouw eigen voorkeur hierin. We stemmen altijd samen met jou af wat voor jou de best passende oplossing is.


In dringende gevallen contacteer je ons beter info@deverfexpert.be


Er ontbreekt nog een product of een pakket. Wat nu?


Hoera, daar is je bestelling! Maar... er ontbreekt nog een product of pakket. Wat doe je dan?

Ontbrekend(e) pakket(ten)

Je kan gemakkelijk zien of je al je pakketten ontvangen hebt aan de hand van de stickers die we op onze dozen kleven:


Daarop staat: pakket X van X én of we je bestelling al volledig verstuurden of nog niet.

Indien er nog een pakket ontbreekt, dan komt dat waarschijnlijk wel een van de volgende dagen bij je toe. Is dat niet het geval, neem dan contact op met ons, zodat we kunnen uitzoeken wat er aan de hand is.

Ontbrekend(e) product(en)

Heb je alle pakketten wel degelijk ontvangen, maar mist er toch nog een product. Kijk even je orderbevestiging na. Heb je het product wel besteld, maar zat het er toch niet bij en heb je ons verder niet gehoord? Dan zijn wij het waarschijnlijk vergeten. Contacteer ons dan zeker ook, zodat we kunnen kijken hoe we dat kunnen oplossen voor je. 


Waarom blijft de status van mijn levering op 'klaargemaakt door afzender' staan terwijl ik een mail gekregen heb dat de bestelling verzonden werd?

Zodra je pakket hier wordt opgehaald krijg je van ons een mail dat je bestelling onderweg is. 

De status van de Track & Trace code van de post verandert echter pas zodra het pakje daar wordt ingescand. Dat gebeurt meestal in de late avond of 's nachts.

Er zit dus soms een aantal uur tijdsverschil op de statussen. Je pakje is dan al wel bij ons vertrokken en wordt tijdens de nacht gesorteerd.

De volgende dag kan je nog eens opnieuw naar de status kijken. Blijft die dan nog steeds onveranderd? Dan kan je altijd contact met ons opnemen via info@deverfexpert.be, zodat wij kunnen nagaan wat er aan de hand is. 


Waar blijft mijn bestelling?

Je bestelling doorloopt een aantal stappen:

  1. Je hebt een orderbevestiging gekregen. Wij verwerken je bestelling. Je bestelling is nog bij ons. 
  2. Je hebt een verzendbevestiging gekregen. Wij hebben je bestelling klaargezet. Je bestelling staat waarschijnlijk nog bij ons maar wordt dan wel bijna opgehaald door onze bezorger. 
  3. Je hebt een track & trace code ontvangen. We hebben je bestelling aangemeld bij Bpost en die is of wordt opgehaald door de bezorger. De bestelling is onderweg naar jou. Je zal merken dat de status van je levering niet meteen wijzigt. Dat komt omdat dat gebeurt wanneer het pakket in het sorteercentrum wordt ingescand. De status kan dus nog tot ‘s avonds op ‘klaarmaken door afzender’ blijven staan. Daarna kan je via die track & trace code verder opvolgen waar je zending zich bevindt.

Wacht je toch al een tijdje op je bestelling en wijzigt er niets aan de verzendstatus? Dan is het heel belangrijk dat je ons verwittigt, want wij krijgen daar verder geen melding van. Als je contact met ons opneemt, kunnen wij voor je uitzoeken wat er aan de hand is en indien nodig ook een oplossing zoeken samen met jou. 


Wat als ik niet thuis ben op het ogenblik van de levering?


Bpost

Is het afleveradres in België? Wanneer je niet aanwezig bent op het moment van levering, zal de postbode ofwel de bestelling proberen af te leveren bij een van je buren, ofwel terug meenemen en kan die later via een melding in de brievenbus, opgehaald worden in het dichtstbijzijnde postpunt. De spreiding van de postpunten kan je bekijken op www.bpost.be. Je kan ook op voorhand je leveringsvoorkeuren instellen via deze link


Hoe lang duurt het vooraleer mijn bestelling geleverd wordt?


Joepie, je hebt een bestelling geplaatst en kan niet wachten tot die geleverd wordt. Maar, dat wachten, hoe lang duurt dat eigenlijk?

Verwerking van je bestelling bij ons

Wij werken je order meteen af zodra de betaling bij ons wordt geregistreerd. Betaal je online, dan werken we je order meteen af. Betaal je via bankoverschrijving, dan versturen wij je bestelling zodra het verschuldigde bedrag op onze rekening is verschenen. Dat kan twee tot drie werkdagen duren.

Bestelde je op een werkdag vóór 16u, dan zal je bestelling normaal gezien dezelfde werkdag nog bij ons de deur uitgaan. Heel af en toe moeten we een artikel laten overkomen vanuit ons magazijn of bijbestellen, en dan kan het ietsje langer duren. Bij grote vertragingen verwittigen we jou in ieder geval wel, dus geen nieuws is goed nieuws! 

Bestellingen die tijdens het weekend of op Belgische feestdagen worden ontvangen, verwerken wij meteen op maandagochtend.

Leveringstermijn

In 95% van de gevallen heb je je bestelling gemiddeld binnen de twee werkdagen in huis (te rekenen vanaf de ontvangst van je betaling). Indien je bestelde voor 16u kan dat zelfs al de volgende werkdag zijn! Woon je in Nederland, dan hou je best rekening met een dagje extra. De meeste van onze bestellingen worden verzonden via Bpost. Je ontvangt dan altijd een e-mail met een tracking nummer, zodat je je pakket te allen tijde kunt volgen.

Voor landen buiten de Benelux zijn de levertijden afhankelijk van de bestemming. Doorgaans worden pakketten naar de buitenlandse bestemmingen binnen drie à zeven werkdagen op het opgegeven afleveradres bezorgd (te rekenen vanaf de ontvangst van je betaling). 

Grote bestellingen en bussen van 25 liter versturen we met Lokale koerier. Zij houden je op de hoogte van de levertijd.

Sommige producten hebben een langere levertijd. Dit staat dan op de productpagina aangegeven.


Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Dat kan zeker! Als je in de buurt van Overmere woont, en je je bestelling zelf wil komen ophalen, dan kan je tijdens het afrekenen voor de optie 'afhalen' kiezen. Je krijgt dan van ons een mail zodra de producten hier klaar staan.

Dit is ons adres:

Muizestraatje 1

9290 Berlare

Opgelet: STEEDS een afspraak maken!


Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Of we je een bijdrage in de bezorgkosten vragen, hangt af van waar we jouw bestelling heen mogen sturen. Daarnaast betaal je vanaf een bepaald bestelbedrag sowieso geen verzendkosten meer. Hieronder vind je alles op een rijtje.

 

Waar gaat jouw bestelling heen?

België, Nederland en Luxemburg

Levering naar België, Nederland en Luxemburg is gratis vanaf € 200. Voor een bestelling tot en met € 98,99 rekenen we:

  • € 9,70 bij levering in een postpunt
  • €12,65 bij levering op een aders naar keuze

Frankrijk

Voor leveringen naar Frankrijk rekenen we € 34,90 (verzending met Bpost) 

Andere landen

Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

 

Wat met heel grote bestellingen?

Voor grotere pakketten (meer dan 30 kg) kunnen de leveringskosten variëren. Wij nemen dan sowieso contact met je op.

 

Wat als je je bestelling wil afhalen?

Dan kan je dat doen na afspraak info@deverfexpert.be , en hoef je uiteraard ook geen verzendingskosten te betalen. In dat geval kies je tijdens de check-out voor de optie afhalen


Ik heb mijn order geannuleerd. Hoe verloopt de terugbetaling?

Indien je je order op tijd door ons te laten annuleren, en het al betaald was, dan zetten we ook de terugbetaling voor jou in gang. Je mag binnen ongeveer 30 kalenderdagen ten laatste de centjes terug op je rekening verwachten. Betaalde je via overschrijving, dan schrijven wij het bedrag terug over naar de rekening waarvan wij het ontvangen hebben. Betaalde je via een andere betaalmethode, dan verloopt de terugbetaling via onze betaalprovider. Dan zal je zien dat je de terugbetaling ontvangt op de rekening waaraan je betaalmethode gekoppeld is. 

'Annuleer' je nog tijdens het afrekenen (je verlaat de check-out zonder te betalen), dan is er geen terugbetaling, aangezien er ook geen betaling geweest is. Je hoeft dan verder niets te doen. Mogelijk krijg je wel nog betaalherinneringen van ons in dat geval. 


Waar kan ik mijn kortingscode invullen?


In je winkelwagen, boven het totaal en de bestelknop, vind je een veld 'Voer kortingscode in'. Dat kan je openklikken, waarna je je kortingscode kunt invullen en op de knop 'korting toepassen' kunt klikken. Vervolgens komt er een melding op je scherm en weet je of de korting succesvol werd toegepast. Zo eenvoudig is het!


Ik krijg een foutmelding tijdens het betalen. Wat nu?


Mogelijke oorzaken van de foutmelding

Het zou kunnen dat je transactie verlopen is, bijvoorbeeld omdat je de betaling niet op tijd hebt afgerond, of omdat je verbinding verbroken werd. Een andere mogelijkheid is dat je de algemene voorwaarden niet geaccepteerd hebt voordat je de bestelling plaatste. Ook dan kom je op een 404-pagina terecht in plaats van op de betaalpagina.

 

Wat kan je doen?

Als je niet kon betalen, maar je order wel bij ons binnengekomen is

Dan heb je een orderbevestiging gekregen in je mailbox. Je kan dat ook checken door in te loggen op je account bij ons, en daar naar 'Bestellingen' gaan. Daar zie je bovenaan de lijst, jouw bestelling staan, met status 'Open' en daaronder Betalingsstatus 'In Progress'. In dat geval kan je het volgende doen:

  1. Contact met ons opnemen, zodat wij je een nieuwe betaallink kunnen bezorgen, waarmee jij via de betaalmethode die je gekozen had je bestelling kunt betalen.
  2. Het bedrag overmaken naar rekeningnummer KBC IBAN BE37 7360 7712 1128, met de vermelding van je ordernummer. Hou er rekening mee dat het dan iets langer kan duren vooraleerr we je bestelling verzenden, aangezien er enkele bankwerkdagen kunnen over gaan vooraleer je betaling ons bereikt heeft.

    Doe je het zo, dan stuur je ons best ook nog even een berichtje, zodat we de oorspronkelijke bestelling kunnen annuleren. Goed voor onze administratie, maar zo zal jij er ook geen betalingsherinneringen voor krijgen!

 

Kreeg je geen orderbevestiging?

Dan is je order helemaal niet doorgegaan, waarschijnlijk heb je dan de algemene voorwaarden niet geaccepteerd. In dat geval kan je het best gewoon opnieuw proberen te bestellen. Let er dan zeker op dat je de algemene voorwaarden accepteert.

Van zodra we jouw betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling verwerkt. Hou er rekening mee dat het bij betaling via overschrijving enkele bankwerkdagen kan duren vooraleer de betaling bij ons binnenkomt.

 

Kom je er toch niet helemaal uit, of lukt het gewoon echt niet? info@deverfexpert.be Wij kunnen de bestelling ook voor jou inzetten en je vervolgens een betaalverzoek sturen. 

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

We hopen natuurlijk dat het niet nodig is, maar in het geval dat je toch moet of wil annuleren, vind je hier de nodige instructies. 

 

Via je account bij DeVerfexpert kan je jouw bestelling(en) enkel bekijken, maar niet annuleren. Indien je dus toch een bestelling zou willen annuleren, dan moet je altijd contact opnemen met onze klantendienst. Je kan dat doen via mail info@deverfexpert.be, door te antwoorden op het mailtje met de orderbevestiging. Zo hebben wij meteen ook alle gegevens van de bestelling. Voeg wel even in drukletters "ANNULATIE" toe in het onderwerp, zodat we jouw mailtje zeker op tijd opmerken. Bestelde je verf op kleur, dan kan je ons best zo snel mogelijk opbellen (+32475219128) indien je wenst te annuleren. Van zodra we de verf speciaal voor jou hebben opgekleurd, of wanneer je order al verzonden is, is het uiteraard niet meer mogelijk om te annuleren. In bepaalde gevallen kan je dan eventueel wel je bestelling nog retour zenden. Daarover lees je meer in artikel 6, 7 en 8 van onze Algemene Voorwaarden. 


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Oh nee, je hebt nèt besteld en ziet op je orderbevestiging dat je de verkeerde kleurcode hebt ingetypt. Je denkt er vlak nadat je op "kopen" hebt geklikt plots nog aan dat je ook nog een verfroller nodig hebt. Je had eigenlijk 10 liter nodig en hebt per ongeluk maar 1 liter besteld. Kan je je bestelling nog wijzigen? 

 

Dat kan, maar snel zijn is de boodschap, zeker wanneer het gaat om verf op kleur. Van zodra jouw verf werd opgekleurd, kan de bestelling niet meer worden aangepast! In dat geval kan je best onmiddellijk bellen met onze klantendienst. Is het avond, weekend, of een feestdag, dan stuur je best een mailtje naar info@deverfexpert.be met in drukletters "WIJZIGING" en je ordernummer in het onderwerp, zodat we dat meteen zien staan in onze inbox.

 

Wanneer je bestelling al de deur uit is, kunnen we uiteraard niet veel meer voor je aanpassen. Je kan wel altijd contact met ons opnemen indien je nog iets wenst na te bestellen. 


Ik krijg geen bevestiging van mijn bestelling. Wat nu?

Als je je spamfolder al tot op het bot hebt uitgespit, er helemaal zeker van bent dat de betaling goed verlopen is en dat je order door gegaan is en je toch nog steeds nergens een orderbevestiging van ons kunt terugvinden, dan wil dat meestal zeggen dat er een foutje is geslopen in het mailadres dat je invulde; "@gmial.com", bijvoorbeeld. Een tikfoutje is nu eenmaal snel gemaakt... maar geen zorgen, wij kunnen het gelukkig even snel weer voor je rechtzetten! 

Je hoeft eenvoudigweg contact op te nemen met onze klantendienst. Het makkelijkste is dat je dat via mail doet, want dan hebben wij meteen 100% zeker het correcte mailadres. Wij kunnen dan vervolgens je mailadres aanpassen in ons bestand, zodat jij alle volgende communicatie zoals de verzendbevestiging en de track & trace wel weer netjes in je mailbox kan verwachten. 


Ik wil dit weekend schilderen. Wanneer moet ik zeker bestellen?


We leveren gemiddeld binnen twee werkdagen. Wanneer je voor 16u bestelt, zetten we dezelfde dag nog je bestelling klaar voor onze bezorgers, die de zending vervolgens 's avonds of de volgende dag verwerken en ten slotte bij jou leveren (ofwel nog op de dag van verwerking, ofwel de dag erna). Bestel je na 16u, dan reken je best op twee tot drie werkdagen.

Bestel je vanuit het buitenland (dus niet vanuit België), dan kan het mogelijk nog een dagje langer duren, aangezien je pakketje(s) dan meerdere postcentra moet(en) passeren. 

 

Heb je gekozen voor een betaling via overschrijving? In dat geval hou je best ook rekening met een mogelijke vertraging van een paar dagen. We kunnen je bestelling namelijk pas versturen wanneer de betaling bij ons is toegekomen, en bij sommige banken kunnen daar enkele bankwerkdagen over gaan. 

Het kan verder ook wel gebeuren dat wij een product uit ons magazijn moeten laten komen en dat je bestelling daardoor een dagje later geleverd wordt. Heel soms hebben we een artikel niet (meer) op voorraad en moeten we het bijbestellen bij onze leverancier. In dat geval zou het ook kunnen dat je iets langer moet wachten, afhankelijk van de beschikbaarheid bij de leverancier. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor!

 

We doen in ieder geval steeds onze uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wanneer dat uitzonderlijk toch eens niet lukt, nemen we sowieso contact met je op.

Wil je voor je bestelt zeker zijn dat je bestelling op tijd geleverd zal worden? Neem contact met ons op info@deverfexpert.be zodat we je verder kunnen helpen.

 

Dus: wil je zaterdag bij het vroege ochtendgloren van start gaan met schilderen? Dan bestel je best ten laatste woensdag voor 16u, zodat je - als alles goed gaat - vrijdag je bestelling in huis hebt. 

Wanneer moet ik bestellen?

Via onderstaand overzicht kan je proberen in te schatten wanneer je ongeveer moet bestellen. Hou er rekening mee dat dit slechts een indicatie van de gemiddelde levertijden is, en niet in steen geschreven staat. Afwijkingen zijn mogelijk.  Hoe ruimer je zelf bestelt, hoe zekerder je kunt zijn dat je je bestelling op tijd zal hebben.

Voor België

Indien je niet per overschrijving betaalt:

Jij bestelt...Wij verwerken je bestelling*...De bezorger levert**...
op maandag voor 16umaandagnamiddagop dinsdag of woensdag
op maandag na 16udinsdagochtendop woensdag of donderdag
op dinsdag voor 16udinsdagnamiddagop woensdag of donderdag
op dinsdag na 16uwoensdagochtendop donderdag of vrijdag
op woensdag voor 16uwoensdagnamiddagop donderdag of vrijdag
op woensdag na 16udonderdagochtendop vrijdag of maandag
op donderdag voor 16udonderdagnamiddagop vrijdag of maandag
op donderdag na 16uvrijdagochtendop maandag of dinsdag
op vrijdag voor 16uvrijdagnamiddagop maandag of dinsdag
op vrijdag na 16umaandagochtendop dinsdag of woensdag
in het weekendmaandagochtendop dinsdag of woensdag
op een feestdagde eerstvolgende werkdagéén à twee werkdagen later

* dit is indien je artikel bij ons op voorraad is. Het kan gebeuren dat we een product uit ons magazijn moeten laten komen. Dan kan het een dag langer duren.

** dit is altijd "naar verwachting". Bezorgtijden kunnen afhankelijk van de drukte afwijken, buiten onze invloed om. 

Indien je per overschrijving betaalt:

Dan reken je bij bovenstaand schema telkens twee à drie werkdagen extra. 

 

Voor Nederland

Indien je niet per overschrijving betaalt:

Jij bestelt...Wij verwerken je bestelling*...De bezorger levert**...
op maandag voor 16umaandagnamiddagop woensdag of donderdag
op maandag na 16udinsdagochtendop donderdag of vrijdag
op dinsdag voor 16udinsdagnamiddagop donderdag of vrijdag
op dinsdag na 16uwoensdagochtendop vrijdag of maandag
op woensdag voor 16uwoensdagnamiddagop vrijdag of maandag
op woensdag na 16udonderdagochtendop maandag of dinsdag
op donderdag voor 16udonderdagnamiddagop maandag of dinsdag
op donderdag na 16uvrijdagochtendop dinsdag of woensdag
op vrijdag voor 16uvrijdagnamiddagop dinsdag of woensdag
op vrijdag na 16umaandagochtendop woensdag of donderdag
in het weekendmaandagochtendop woensdag of donderdag
op een Belgische feestdagde eerstvolgende werkdagtwee tot drie werkdagen later
op een Nederlandse feestdagzoals op een gewone werkdag wanneer dit geen feestdag is in Belgiëtwee tot drie werkdagen later

* dit is indien je artikel bij ons op voorraad is. Het kan gebeuren dat we een product uit ons magazijn moeten laten komen. Dan kan het een dag langer duren.

** dit is altijd "naar verwachting". Bezorgtijden kunnen afhankelijk van de drukte afwijken, buiten onze invloed om. De goederen vertrekken altijd vanuit België. Voor internationale zendingen kan het ook wel eens gebeuren dat er vertraging in het internationaal sorteercentrum wordt opgelopen.

Indien je per overschrijving betaalt:

Dan reken je bij bovenstaand schema telkens twee tot drie werkdagen extra. 

 

Voor landen buiten de Benelux

Neem contact op met onze klantendienst voor een inschatting van de leveringstermijn. 

 

Wij doen natuurlijk altijd ons best om zo snel mogelijk te leveren. Als we merken dat dat niet gaat lukken, nemen we sowieso contact met je op.

Wil je zeker zijn voor je bestelt dat de verf tijdig geleverd gaat kunnen worden? Neem dan eventjes contact met ons op via info@deverfexpert.be

Je kan ons ook telefonisch bereiken op +32 475219128, op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9 tot 12 en van 13u30 tot 17u30 en op woensdag van 9 tot 12.

Hoe plaats ik een bestelling?


Bestellen bij Deverfexpert.be doe je zo:

  1. Maak een keuze uit ons uitgebreid aanbod op Deverfexpert.be en plaats de producten die je wenst aan te kopen in je winkelwagen. Vergeet niet de correcte hoeveelheid en de juiste kleurcode in te vullen indien je je verf wil laten opkleuren. Vind je een artikel niet terug op onze website of wens je bijkomende informatie over een product? Aarzel niet om ons te contacteren: info@deverfexpert.be wij helpen je graag verder!
  2. Log in met je persoonlijke account. Ben je een nieuwe klant? Welkom! Maak snel je account aan en je kan overgaan tot bestellen.
  3. Vervolgens bevestig je je bestelling en ga je door naar de betaalpagina, waar je een betaalmethode naar keuze kunt selecteren.  Betalingen ontvangen door middel van Bancontact, worden onmiddellijk verwerkt.
  4. Na ontvangst van je betaling, verpakken wij je bestelling met de grootste zorg en starten de verzendprocedure op.  Binnen België en Nederland zullen de bestelde goederen doorgaans binnen 1à 4 werkdagen op het opgegeven afleveradres bezorgd worden (te rekenen vanaf de ontvangst van jouw betaling). Levertijden voor het buitenland zijn afhankelijk van de bestemming. Doorgaans worden pakketten naar de buitenlandse bestemmingen binnen 3 à 7 werkdagen op het opgegeven afleveradres bezorgd (te rekenen vanaf de ontvangst van jouw betaling).
  5. De meeste van onze bestellingen worden verzonden met Bpost of PostNL. Je ontvangt een e-mail waarin wij de verzending van je bestelling bevestigen, met een tracking number, zodat je je pakket te allen tijde kunt volgen. Indien je ervoor gekozen hebt om de bestelling op te halen, krijg je een mail met de afhaaldetails.
  6. Je kan aan de slag met je aangekochte producten! Veel klusplezier!

Kan ik een factuur krijgen?


 

Bestelde je als bedrijf?

Je ontvangt als bedrijf standaard de factuur wanneer we je bestelling afronden. 

 

Bestelde je als particulier?

Dan kunnen we helaas geen factuur voor je opmaken. Wel kan je in je account al je voltooide bestellingen terugvinden. Heb je als particulier toch een document nodig waarop alle prijzen vermeld staan?Stuur dan een mailtje naar info@deverfexpert.be dan bezorgen wij jou een leveringsnota. 


Hoelang bedraagt de levertermijn?

De Producten die op stock zijn: worden dezelfde dag op gestuurd 

Waar kan ik jullie vestigingen vinden?

Muizestraatje 1

9290 Overmere

star
star

{{ name }}

{{ quote_text }}

Lees meer

Muizestraatje 1 9290 Berlare
info@deverfexpert.be
T 0475219128
WhatsApp
BE0741.330.715


Onze expertise
Contact
Privacy
Algemene voorwaarden
Sitemap

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

keyboard_arrow_up
Webshop by

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x